Missie en strategie

Wij zijn onderdeel van Achmea. Onze missie, strategie en identiteit zijn daarom sterk verweven met Achmea. En met onze merken Centraal Beheer, Woonfonds, Acier en Attens Hypotheken.



Missie

Achmea Bank gelooft dat iedereen de financiële mogelijkheden moet hebben om een comfortabel leven te leiden, nu, straks en later. Dat doen we door samen met onze partners oplossingen te bieden voor de opbouw van vermogen en de aanschaf van een huis. En door klanten eenvoudige en transparante hypotheek- en spaarproducten en beleggingsdiensten te bieden die horen bij deze tijd.


Strategie

Achmea wil toonaangevend worden op het gebied van Oudedagsvoorzieningen. Hiermee spelen wij in op maatschappelijke en demografische trends. En op de behoeften van klanten om individueel vermogen op te bouwen.

Achmea Bank heeft een belangrijke positie in deze strategie. Met onze producten kan Achmea haar klanten geïntegreerde oplossingen aanbieden. Dat doen we via de merken Centraal Beheer, Woonfonds, Acier en Attens Hypotheken. 

Wij vullen het assortiment van Centraal Beheer aan met spaar- en hypotheekproducten en met beleggingsdiensten zodat zij zich kan ontwikkelen tot een brede financiële dienstverlener, die naast verzekeringen ook een breed palet aan financiële producten aanbiedt. Hiermee willen we klanten van Centraal Beheer helpen met financiële keuzes in hun leven voor nu, straks en later.

Via Woonfonds richten we ons met onze hypotheekproducten op specifieke doelgroepen in de hypotheekmarkt. Via Attens bieden we hypotheekproducten aan mensen die werken of hebben gewerkt in de zorg- en welzijnssector. Dat doen we door samen te werken met gespecialiseerde hypotheekadviseurs.


Identiteit

Bij Achmea Bank is veel aandacht voor een cultuur waarin het klantbelang centraal staat. Het gaat daarbij niet alleen om klantvriendelijkheid en klanttevredenheid, maar ook om het aanbieden van eenvoudige producten en excellente en betrouwbare dienstverlening.

Onze medewerkers zijn integer, deskundig en professioneel. De zorgplicht naar de klant is verankerd in de cultuur van de Bank. Dit is een integraal onderdeel van onze identiteit, visie en de bedrijfsvoering, waarin de belangen van alle stakeholders worden meegenomen. Onze kernwaarden zijn: Professioneel, Samen en Resultaatgericht. Dat is wat ons onderscheid in onze manier van werken.